Recenzie de film: O minte strălucitoare

• Jul 26, 2021
click fraud protection

O minte frumoasă sau Una Mente Brillante în spaniolă este despre viața lui John Nash, geniul matematic, o legendă în viața reală la vârsta de treizeci de ani când a căzut în schizofrenie și care, datorită devotamentului dezinteresat al soției sale și patronajului continuu al comunității matematice, a apărut după o viață nebună pentru a câștiga un premiu Nobel în 1994 și a fi aclamat la nivel mondial.

Filmul, bazat pe cartea de stil biografic și care a câștigat laudele a sute, este deja câștigătorul mai multor premii de prestigiu, inclusiv Cercul național critic al cărților de biografie și Premiul Pulitzer al Biografie. Acum, cartea este un film important care a câștigat deja Oscarul.

Reclame

În acest articol veți găsi:

Despre ce este filmul?

Îl joacă pe Russell Crowe în rolul lui Nash și pe Jennifer Connelly în rolul soției sale, Alicia, care este însărcinată cu copilul lor atunci când primele simptome ale bolii sale devin evidente.

Reclame

Acesta spune povestea unui om a cărui minte a servit enorm omenirea și, în același timp, l-a trădat cu iluzii cumplite. Crowe aduce personajul la viață evitând senzaționalismul și construind cu mici detalii de comportament.

Arată un om care coboară în nebunie și apoi își redobândește în mod neașteptat capacitatea de a funcționa în mediul academic. Nash a fost comparat cu Newton, Mendel și Darwin, dar a fost, de asemenea, mulți ani un bărbat care mormăia singur într-un colț.

Reclame

Regizorul Ron Howard este capabil să sugereze un nucleu al bunătății în Nash care a inspirat-o pe soția sa și pe ceilalți să-l susțină, să rămână plin de speranță și, în cuvintele sale în cea mai întunecată oră, să „creadă că ceva extraordinar este posibil".

Nash din film începe ca un tânăr liniștit, dar arogant, cu accent din Virginia de Vest, care devine treptat un paranoic torturat și rezervat care crede că este un spion vânat de agenți ai guvern. Crowe, care are un talent extraordinar pentru a-și modifica aspectul pentru a se potrivi unui rol, arată întotdeauna convingător ca un bărbat în vârstă de 47 de ani în timpul filmului.

Reclame

Analiză

Deși este posibil ca filmul să nu reprezinte o descriere totală exactă a dizabilității lui John Nash, aceasta contribuie la pictarea unei descrieri exacte a schizofreniei. În film, schizofrenia lui Nash apare la începutul anilor 20 și aceasta este vârsta tipică în care simptomele schizofrenia începe să se manifeste la oameni, totuși simptomele nu au început pentru Nash până la vârsta de 30 de ani ani.

Aceste simptome sunt puse în aplicare la începutul filmului când apare Charles și, de asemenea, când vorbește John. cu ceilalți studenți absolvenți, deși simptomele cognitive nu apar decât în ​​alte scene cheie din circulaţie. Nu vorbește mult și atunci când o face nu este cu multă emoție, care poate fi atribuită apariției handicapului său. Cu toate acestea, deși simptomele sunt exacte, John nu a avut niciodată figuri delirante precum Charles, el suferind în principal de iluzii auditive.

Reclame

În general, începutul ajută la introducerea cu precizie a mai multor atribute cheie ale schizofreniei, încercând în același timp să păstreze o istorie exactă. deși simptomele cognitive nu apar decât până la alte scene cheie din mișcare.

Nu vorbește mult și atunci când o face nu este cu multă emoție, care poate fi atribuită apariției handicapului său. Cu toate acestea, deși simptomele sunt exacte, John nu a avut niciodată figuri delirante precum Charles, el suferind în principal de iluzii auditive.

După ce a fost eliberat din spitalul psihic, John a încercat să-și reia viața normală și cercetările matematice. Cu toate acestea, i s-a cerut să ia medicamente pentru a ajuta la tratarea simptomelor ei de handicap și acest lucru i-a prezentat o problemă. Luându-și medicamentele, el susține că a fost incapabil să gândească liber și, astfel, a făcut puțin sau deloc progrese în cercetarea sa. Drept urmare, John încetează să mai ia medicamentele pentru a putea gândi mai bine.

Acest lucru îl costă foarte mult, întrucât la scurt timp după oprirea medicamentelor sale devine delirant. John își face baie copilul a doua zi după ce soția sa a ieșit în curtea din spate să spânzure haine. Ea își dă seama că ceva nu este în regulă și apoi aleargă înăuntru pentru a-și găsi copilul aproape înecat, în timp ce John are un episod schizofrenic.

După recăderea sa, John se confruntă cu decizia că va trebui să se întoarcă la spitalul psihic și să o ia medicamente, care vă vor îngreuna cercetarea sau puteți învăța să vă ocupați de dizabilitatea dvs., astfel încât să puteți face ceea ce vă place: matematica. Vă puteți întoarce la Princeton și puteți accepta să lucrați în afara bibliotecii. Când a început să lucreze la Princeton, a trebuit să învețe să se descurce cu iluziile sale într-un mediu nou, care sa dovedit a fi dificil, dar ușor de gestionat. În această perioadă din viața lui John Nash a reușit să-și reia cercetările și când a câștigat Premiul Nobel pentru economie pentru munca pe care a făcut-o pentru disertație.

Concluzie

După ce am vizionat acest film, am analizat detaliile scenelor cheie și am citit mai multe recenzii online și chiar recenzii despre adevăratul John Forbes Nash Jr., am ajuns la concluzia că acest film poate descrie cu exactitate complexitatea schizofreniei până la public. Deși scenele nu reprezintă întotdeauna cu exactitate ceea ce s-a întâmplat în mod specific lui John Nash, ele încă arată idei și fapte despre schizofrenie.

Performanța lui Russell Crowe a fost grozavă și a ajutat la iluminarea publicului despre cum este să trăiești viața cu schizofrenie. Cu toate acestea, cred că cazul schizofreniei lui John Nash este foarte neobișnuit și se abate foarte mult de ceea ce va întâlni individul schizofrenic mediu.

Filmul a încorporat, de asemenea, toate punctele de vedere și știința corecte care erau cunoscute în anii 1950 și 1960, care ajută publicul să aibă o perspectivă autentică asupra a ceea ce se știa despre o dizabilitate mintală, cum ar fi schizofrenie.

În general, cred că acest film este un exemplu excelent și corect de a trăi cu schizofrenie și are capacitatea de a educa oamenii despre ceea ce se știe despre acest handicap.

instagram viewer